- Oggetto:
- Oggetto:
Laboratorio di lingua inglese (I anno) (Collegno) - Laboratorio D (PATERNA)
- Oggetto:
English Language Workshop
- Oggetto:
Anno accademico 2024/2025
- Codice attività didattica
- SCF0377
- Docente
- Alessandra Paterna (Titolare del corso)
- Corso di studio
- Laurea in Scienze della Formazione Primaria - N. O. (D.M. 249/2010)
- Anno
- 1° anno
- Periodo
- Da definire
- Tipologia
- Altre attività
- Crediti/Valenza
- 2
- SSD attività didattica
- L-LIN/12 - lingua e traduzione - lingua inglese
- Erogazione
- Tradizionale
- Lingua
- Inglese
- Frequenza
- Obbligatoria
- Tipologia esame
- Scritto
- Tipologia unità didattica
- modulo
- Insegnamento integrato
- Laboratorio di lingua inglese (I anno) (Collegno) (SCF0377)
- Oggetto:
Sommario insegnamento
- Oggetto:
Obiettivi formativi
L’insegnamento si pone come obiettivo quello di fornire allo studente gli strumenti necessari per ottenere e consolidare una conoscenza di tipo linguistico (livello B1) e metodologico relativa all’insegnamento della lingua inglese.
In generale, si metterà in luce la necessità di privilegiare nell’insegnamento di una LS nella scuola primaria la dimensione comunicativa, con particolare attenzione a produzione e comprensione orale.
The course aims to provide students with the necessary tools to achieve and reinforce linguistic (B1 level) and methodological knowledge related to English language teaching .
In general, the focus will be on the need to prioritize the communicative dimension of teaching a foreign language in the primary school, with particular reference to oral production and comprehension.
- Oggetto:
Risultati dell'apprendimento attesi
Al termine dell’insegnamento lo studente dovrà dimostrare di aver sviluppato e consolidato un livello di competenza linguistica pari al livello B1 e di essere in grado di pianificare e organizzare attività didattiche che prevedano l’utilizzo delle metodologie affrontate a lezione.
KNOWLEDGE AND AWARENESS By the end of the course, the student will have developed and reinforced a linguistic competence at B1 level and will be able to plan and organize educational activities that involve the use of the methodology used in class.
ABILITY TO USE KNOWLEDGE AND AWARENESS The student will apply his awareness both in relation to the units on language analysis, and to those units on teaching English in the primary school.
AUTONOMOUS JUDGEMENT The student will have to use the learning material with autonomous judgement and awareness
COMMUNICATIVE SKILLS The student will have to use the language at the required level using the 4 skills (reading, writing, listening, speaking), with reference to the teaching area and topic of the course.
LEARNING SKILLS The student will have to be able to discriminate the various linguistic elements taught during the course, with flexibility and awareness, and acquire adequate tools for the autonomous production of a lesson plan in the primary class.
- Oggetto:
Programma
L’insegnamento sarà organizzato in due moduli:
Modulo 1
Per quanto riguarda l’ambito linguistico le aree che a questo afferiscono sono grammaticale, lessicale e comunicativa. A tal proposito, nel corso del primo anno di laboratorio gli argomenti affrontati sono:
- GRAMMATICA: present simple and continuous, future, past simple and present perfect, articles, comparatives
- FONETICA: IPA, long and short vowels, word and sentence stress, the sounds /Ə/, linking sounds.
- LESSICO: food, family, transport, money; collocations; gradable and non-gradable adjectives
- FUNZIONI COMUNICATIVE: describing a person; describing the food you like the most/the least; making comparisons; telling what happened; describing future events; talking about traditions, recipes and transport; giving opinions.
Modulo 2
Per quanto attiene all’ambito metodologico oggetto del primo anno di laboratorio saranno Arts and Crafts e un approfondimento dei principali ‘metodi clinici’ tra i quali il Total Physical Response.
The course will be organized in two modules:
Module 1
In the linguistic area, the aspects include grammar, vocabulary, and communication, with particular reference to:- GRAMMAR: present simple and continuous, future, past simple and present perfect, articles, comparatives
- PHONETICS: IPA, long and short vowels, word and sentence stress, /Ə/ sounds, linking sounds.
- VOCABULARY: food, family, transport, money; collocations; gradable and non-gradable adjectives
- COMMUNICATIVE FUNCTIONS: describing a person; describing the food you like the most/the least; making comparisons; telling what happened; describing future events; talking about traditions, recipes, and transport; giving opinions.
Module 2
The methodological area will focus on Arts and Crafts and on an in-depth exploration of the main 'clinical methods,' including Total Physical Response.- Oggetto:
Modalità di insegnamento
Per il presente insegnamento sono previste 32 ore, pari a 2 CFU.
La frequenza alle lezioni è obbligatoria.
Lecture-based class, individual work, pairwork, groupwork. Use of the multimedia resources
- Oggetto:
Modalità di verifica dell'apprendimento
L’esame finale consiste in:
- una presentazione di un lavoro di gruppo sugli aspetti metodologici;
- una prova scritta avente per oggetto gli argomenti del sillabo grammaticale, fonetico, lessicale e comunicativo e che dovrà contemplare esercizi volti a verificare le competenze che attengo alle abilità di listening, reading e use of English/writing.
The final exam consists of a group presentation (speaking) on methodological aspects, a written test covering the topics of the grammar, phonetic, lexical, and communicative syllabus, which will include exercises aimed at assessing skills related to the listening, reading, and use of English/writing skills.
Testi consigliati e bibliografia
- Oggetto:
- Libro
- Titolo:
- English File Digital Gold B1-B1+ - 4th ed.
- Anno pubblicazione:
- 2019
- Editore:
- Oxford University Press
- Autore:
- Latham-Koenig C., Oxenden C., Lambert J
- ISBN
- Capitoli:
- Unit 1 to 3
- Obbligatorio:
- Si
- Oggetto:
- Libro
- Titolo:
- English for Primary Teachers
- Anno pubblicazione:
- 2001
- Editore:
- Oxford University Press
- Autore:
- M. Slatter & J. Willis
- ISBN
- Obbligatorio:
- No
- Oggetto:
Ulteriori riferimenti bibliografici verranno indicati all'inizio del corso.
Additional bibliographical references will be provided at the beginning of the course.Da definire.
- Oggetto:
Note
- Oggetto: