Vai al contenuto principale
Oggetto:
Oggetto:

Laboratorio di lingua inglese (I anno) (Savigliano) - Laboratorio B (PREVITO)

Oggetto:

English Language Laboratory

Oggetto:

Anno accademico 2020/2021

Codice dell'attività didattica
SCF0377
Docente
Isabella Previto (Esercitatore)
Insegnamento integrato
Corso di studi
Laurea in Scienze della Formazione Primaria - N. O. (D.M. 249/2010)
Anno
1° anno
Periodo didattico
Secondo semestre
Tipologia
Altre attività
Crediti/Valenza
2
SSD dell'attività didattica
L-LIN/12 - lingua e traduzione - lingua inglese
Modalità di erogazione
A distanza
Lingua di insegnamento
Inglese
Modalità di frequenza
Obbligatoria
Tipologia d'esame
Scritto
Oggetto:

Sommario insegnamento

Oggetto:

Obiettivi formativi

 

Il laboratorio ha lo scopo di permettere allo studente di raggiungere conoscenze linguistiche in inglese L2 approssimate al livello A2 del quadro comune europeo di riferimento per la conoscenza delle lingue.

Il laboratorio prevede inoltre di introdurre gli studenti ad elementi di glottodidattica (storytelling) e analisi testuale.

The main aim of the course is to help the students achieve level A2 (CEFR).

The secondary aim is to introduce the students to language teaching (storytelling) as well as text analysis

 

Oggetto:

Risultati dell'apprendimento attesi

CONOSCENZA E CAPACITÀ DI COMPRENSIONE: lo studente dovrà dimostrare di avere acquisito un grado di conoscenza e di comprensione di contenuti linguistici (strutture linguistiche, comprensione ed analisi di testi scritti e orali riferiti all'ambito di studio)  almeno di livello A2 (CEFR).

 

CAPACITÀ DI APPLICARE CONOSCENZA E COMPRENSIONE: lo studente dovrà dimostrare di saper applicare la conoscenza acquisita e la comprensione dei contenuti didattici erogati, sia a livello di strutture linguistiche, attraverso il superamento della prova d'accertamento scritta finale (approvato/pass), sia a livello di glottodidattica, attraverso una presentazione orale incentrata sulle tematiche affrontate.

 

AUTONOMIA DI GIUDIZIO: lo studente dovrà dimostrare di saper analizzare in modo critico ed in autonomia il materiale didattico disponibile, e di proporre anche attività di  autoapprendimento in autonomia. 

 

ABILITÀ COMUNICATIVE: In linea con gli obiettivi formativi gli studenti dovranno dimostrare A) di essere in grado di usare la lingua ad un livello A2 e B) di essere in grado di comunicare in inglese sulle tematiche di glottodidattica affrontate.

CAPACITÀ DI APPRENDIMENTO:  lo studente dovrà dimostrare una capacità di apprendere i contenuti didattici di un livello almeno pari al livello A2 nonché i contenuti di glottodidattica proposti (storytelling), come descritto tra gli obiettivi formativi.

 

KNOWLEDGE AND LEARNING SKILLS:  students must prove to have acquired knowledge and comprehension of language content - the structures of the language, comprehension and analysis of written and oral texts - at a level of competence equivalent to A2 (CEFR).

 

USE OF KNOWLEDGE AND LEARNING SKILLS:  students must prove to be able to use the knowledge and the learning skills developed during the course by passing the final written examination and by creating a presentation focused on 'storytelling' as a teaching method.

 

INDEPENDENT JUDGMENT: students will have to show that they are able to analyse the teaching material available in a critical and independent way, and to further practise the language with self-study activities, working independently.

 

COMMUNICATION SKILLS: according to the overall goals described above, students will have to show that they have achieved a sufficient level of oral communication skills in English and that they can therefore A)  use the language at A2 level and B) talk about teaching (storytelling) and communicate in the classroom.

 

LEARNING ABILITIES: students will have to demonstrate to have developed a range of study skills in the subject area equivalent to A2 level, as illustrated in the overall goals.

Oggetto:

Modalità di insegnamento

Il laboratorio prevede 32 ore totali, a frequenza obbligatoria, in modalità a distanza -sincrorna supportata ulteriori ore di lavoro autonomo (assignments, project work) ed esercitazioni e discussioni a coppie / gruppo. Utilizzo di e-learning tools e piattaforme on-line,  multimediali (audio, video, esercizi interattivi).

It is a 32-hour course and class attendance is compulsory. Classroom exercises, pair-work, group-work and discussions will be integrated into on-line lessons  Individual assignments and project work will be also included . Materials include e-learning tools and  on-line platforms use , videos,  audio texts as well as interactive practice exercises.

It is a 32-hour course and class attendance is compulsory. Classroom exercises, pair-work, group-work and discussions will be integrated into on-line lessons  Individual assignments and project work will be also included . Materials include e-learning tools and  on-line platforms use , videos,  audio texts as well as interactive practice exercises.

Oggetto:

Modalità di verifica dell'apprendimento

L'esame  finale verte su una parte di grammatica  e un esercizio di 'reading comprehension'. E' prevista anche una verifica orale che si basa sulla presentazione del lavoro a progetto realizzato dagli studenti sull'argomento di glottodidattica studiato durante il corso.

The final exam consists of a grammar test and a reading comprehension exercise.  The students are also requested to create and give an oral presentation focused on the teacher training area covered during the course.

Oggetto:

Attività di supporto

Siti utili per il potenziamento delle strutture, ulteriore pratica delle abilità linguistiche e spunti per ricerca ed approfondimenti.

A range of useful links to further practise the structures of the language studied, pronunciation, listening and reading skills as well as material for self-study are provided.

Oggetto:

Programma

Il corso intende approfondire e consolidare aspetti grammaticali e linguistici al fine di raggiungere gli obiettivi formativi prefissati. Gli studenti lavoreranno sul lessico, morfosintassi, fonologia, abilità ricettive e produttive. Verranno altresì introdotti elementi di riflessione sulla lingua, di applicazioni glottodidattiche (storytelling) e di analisi testuale.

 

In dettaglio, le strutture linguistiche che verranno approfondite durante il corso e che saranno oggetto dell'esame scritto finale:

 

The Present Simple and the Present Continuous, The Present Simple and the Present Continuous for the future. The Imperative. Adverbs of frequency. Auxiliary verbs, echo questions/question tags. Word order in questions, question words, including how+adjective and how+adverb and questions with 'like'. So do I, Neither do I. Introduction to modal verbs + Can, Could, be able to (ability, possibility) – May, Can, Could (permission). Regular and irregular plural of nouns.  Countable and uncountable nouns.  Quantifiers: some, any, no, none, how much, how many etc.. Indefinite articles (a/an). Subject/object pronouns. Possessive adjectives and pronouns; possessive ‘s. This, that, one, ones. Prepositions of time (in, at, on + special uses). Dates and numbers.

The course examines grammatical and linguistic functions. Students will be required to work on the following linguistic areas: lexis, morphosyntax, phonology. Part of the course will focus on English language teaching methodology (storytelling) as well as textual analysis.

Course Syllabus (based on the structures of the language studied and which will be tested at the end of the course with a written examination):

The Present Simple and the Present Continuous, The Present Simple and the Present Continuous for the future. The Imperative. Adverbs of frequency. Auxiliary verbs, echo questions/question tags. Word order in questions, question words, including how+adjective and how+adverb and questions with 'like'. So do I, Neither do I. Introduction to modal verbs + Can, Could, be able to (ability, possibility) – May, Can, Could (permission). Regular and irregular plural of nouns.  Countable and uncountable nouns.  Quantifiers: some, any, no, none, how much, how many etc.. Indefinite articles (a/an). Subject/object pronouns. Possessive adjectives and pronouns; possessive ‘s. This, that, one, ones. Prepositions of time (in, at, on + special uses). Dates and numbers.

Testi consigliati e bibliografia

Oggetto:

  1. Gallagher & F. Galuzzi, Grammar and Vocabulary Multi-Trainer, Pearson Longman.
  2. Slatter & J. Willis, English for Primary Teachers, Oxford.

Ulteriori riferimenti bibliografici verranno indicati all'inizio del corso.

  1. Gallagher & F. Galuzzi, Grammar and Vocabulary Multi-Trainer, Pearson Longman.
  2. Slatter & J. Willis, English for Primary Teachers, Oxford.

Additional bibliographical references will be provided at the beginning of the course.



Oggetto:

Note

La frequenza al laboratorio é obbligatoria. per proseguire con i laboratori degli anni successivi.

Compulsory attendance is required in order to be admitted to the second year course.

 

Calendario e orario del corso:

orario 8:00-12:00 dal 2/3 al 11/5/2021.

Modalita' di accesso al corso:

https://unito.webex.com/meet/isabella.previto

 

Oggetto:
Ultimo aggiornamento: 01/03/2021 11:25

Non cliccare qui!